בקשה להנחה בארנונה - לפי מצב כלכלי 'מבחן הכנסה'
בכל שנת מס ניתן להגיש בקשה להנחה בארנונה לפי מבחן הכנסה
הבקשה נבחנת בהתאם לטבלת ההכנסות אשר נקבעת ע"י משרד הפנים - לצפייה לחצו כאן
ובכפוף להחלטת המליאה על הגבלת שיעור ההנחה (סעיף 5) - לצפייה לחצו כאן
שימו לב - הרשומים כמחזיקים בנכס מופיע בהודעת חיוב הארנונה.
מסמכים שיש לצרף בטופס זה:
- צילום ת"ז של כל הרשומים כמחזיקים בנכס כולל ספח מלא עם כתובת וילדים
*באם לא רשומים בכתובת המגורים של הנכס – יש לצרף אישור מהרשות בה רשומים שלא מקבלים שם הנחה
- תלושי שכר ותדפיס דפי בנק של הרשומים כמחזיקים בנכס לחודשים ינואר עד דצמבר של שנת המס הקודמת
-
עצמאיים: במקום תלושי שכר ודפי בנק – יש להגיש שומת מס הכנסה בגין שנת המס הקודמת לשנה בגינה מבוקשת ההנחה, אם טרם הוגש דוח שנתי יש להציג דו"ח רווח והפסד חתום מרו"ח.
- במידה ולא עובד/בחל"ת/מובטל יש לצרף אישור ביטוח לאומי בהתאם לסטטוס המתאים
- בקשה להנחה לשנת 2025 ניתן להגיש בין התאריכים: 01.01.2025 ועד 31.10.2025
עצמאיים בלבד עד תאריך: 31.10.2025 ובצירוף שומת מס הכנסה לשנת 2025 - בקשות שיוגשו החל מ-1.4.2025 ועד 31.10.2025 יעודכנו לזכאים ממועד קבלת הבקשה במלואה.
- בקשות שיוגשו החל מ-1.11.2025 לא יידונו כלל.
- המתנה להנחה אינה מהווה עילה לעיכוב או לדחיית תשלום דמי הארנונה במלואם.
- זכאי להנחה שלא פרע את מלוא חובותיו למועצה, לא תעודכן לו הנחה.
- במידה וכתובת המגורים של הרשומים כמחזיקים בנכס אינה תואמת לכתובת הנכס לגביו מוגשת הבקשה להנחה - חובה לצרף אישור מהרשות בה רשומים שאינם מקבלים שם הנחה.
מתן ההנחה מותנה בעמידה בהוראות החוק, בהמלצת ועדת הנחות ובאישור משרד הפנים.
לפרטים נוספים:
אתר המועצה - מחלקת ארנונה