חופש המידע

חופש המידע

  • תמצית עיקרי חוק חופש המידע

    חוק חופש המידע נוסד בכנסת, בשנת התשנ"ח- 1998. הגדרה כללית לחוק חופש המידע – לכל אזרח ישראלי או תושב הזכות לקבל מידע מהעירייה בהתאם להוראות חוק זה.

    הגדרה כללית לחוק חופש המידע – לכל אזרח ישראלי או תושב הזכות לקבל מידע מהעירייה בהתאם להוראות חוק זה.

    הגדרה למושג מידע ע"פ החוק – כל מידע המצוי בעירייה והוא כתוב, מוקלט, מוסרט, מצולם או ממוחשב.

    ראש העיר ממנה עובד האחראי על העמדת המידע לרשות הציבור, על טיפול בבקשות לקבלת מידע ועל יישום חוק זה.

    הרשות צריכה להעמיד לעיון הציבור את חוקי העזר, ואת הפרוטוקולים של מועצת העיר.

  • נוהל הליך הבקשה

    ♦  הגשת בקשה ותשלום אגרה:
    1. דרך האתר הממשלתי לחצו כאן
    2. ישירות למועצה, לתשלום האגרה לחצו כאן, בקשה בכתב והעתק של הקבלה על תשלום האגרה יש לשלוח לכתובת המייל של הממונה מטעם הרשות: Rafiav@shomron.org.i

    ♦  הרשות תודיע למבקש על ההחלטה בבקשתו לא יאוחר מ-30 יום. ראש הרשות או היועץ המשפטי רשאים להאריך את התקופה ב-30 יום נוספים, ובלבד שיינתן נימוק לבעל הבקשה על הצורך בהארכת התקופה.

  • מקרים בהם ניתן לדחות בקשות
    • הטיפול מצריך הקצאת משאבים בלתי סבירים.
    • המידע נוצר או נתקבל בידי העירייה למעלה משבע שנים לפני הגשת הבקשה ואיתורו כרוך בקושי ממשי.
    • הבקשה מחויבת באגרה המתעדכנת מדי פעם ע"י שר המשפטים, ובנוסף יש לשלם עבור צילומים, במידת הצורך. מובהר בזאת, כי מסמך זה הוא תמצית החוק ויש להתייחס לבקשות הציבור לפי החוק המלא שנוסד בכנסת בשנת התשנ"ח.

לינקים חשובים:

***את הקבלה יש לצרף לטופס הבקשה***

דוחות שנתיים:

דוח שנתי 2015 – אודות יישום חוק חופש המידע

דוח שנתי 2014 – אודות יישום חוק חופש המידע

 

לצפייה בקבלת תרומות למועצה לחצו כאן

 

facebook
שינוי גודל גופנים
ניגודיות